Sunday, August 8, 2010

Fac ordine!

"Vointa libera este realitatea umana fundamentala."
Deoarece avem puterea de a alege, suntem liberi sa facem o alegere inteleapta sau prosteasca, buna sau rea, sa alegem raul sau binele"M. Scott Peck

Cand eram mica, imi placeau povestile in care binele invinge raul. Nu intotdeauna intelegeam cum, de ce o forta atat de "voluminoasa", infricosatoare ca raul dispare in fata binelui care e atat de "mic" si aparent simplu si neajutorat. E un miracol, credeam, care te motiveaza sa-l cauti prin bunatate.
Am inteles de ce acest miracol e accesibil mai traziu... de fapt povestile iti arata calea... e vorba de curaj, incredere si alegeri constientizate, responsabile pline de dragoste...
Am ramas o visatoare incurabila, cred in povesti, cred in miracole. Sunt mica dar asta nu ma sperie pentru ca am in suflet o putere miraculoasa... e o bariera impenetrabila - puterea binelui.
Da, prin acesta bariera pot trece si suferinta, si durerea, si indoiala... dar e suportabil atat timp cat am constiinta curata.
Recent mi-a fost "incercata" acesta credinta, au aparut niste "impuritati" pe constiinta pe care nu puteam sa le ignor. Pot sa suport orice in afara de constiinta "murdara".
Mai am "pete" pe constiinta, dar stiu de unde vin, am trecut prin durerea lor. Nu sunt mandra de ele dar sunt un semn pentru a nu repeta greseala.
De fiecare data cand apar alte "pete" prefer sa le cunosc, daca sunt ale mele - imi asum consecintele, daca sunt "straine" - prefer sa ma clarific si sa scap de ele.

Eu am ales demult calea binelui, se mai intampla sa ma impiedic si sa pasesc pe alaturi, dar drumul e permanent in vizor. De indata ce imi fac ordine in constiinta imi reiau drumul cu speranta.

1 comment:

  1. Nici sa nu le ignori vreodata acele pete, ba dimpotriva sa te uiti cu lupa :) la ele intotdeauna, ca sa vezi si cel mai mic detaliu.

    In rest sa auzim de bine...cu speranta. :P

    ReplyDelete